Resursin laskut ja maksut
Onko sinulla kysyttävää Resursin laskustasi? Saat meiltä vastukset yleisimpiin kysymyksiin.
Maksa osamaksulla tai myöhemmin kaikki kerralla

Resursin luottokortilla maksat aina turvallisesti olitpa missä päin maailmaa tahansa. Maksun voit hoitaa sinulle parhaiten sopivalla tavalla - kaikki kerralla tai vähän kerrallaan.
Kun lasku saapuu ostoa seuraavan kuukauden puolivälissä, voit päättää maksatko koko summan kerralla vai osamaksuna.
Maksa osamaksulla
Kortillamme voit maksaa osamaksulla, mikä antaa sinulle enemmän tilaa talouteen ja mahdollisuuden valita useista maksuvaihtoehdoista. Joskus talous voi olla tiukolla ja silloin on järkevää jakaa maksu osiin.
- Valitse useista eri osamaksuvaihtoehdoista
- Korotonta ja kulutonta maksuaikaa jopa 60 päivää
- Mahdollisuus tehdä isompia ostoksia
Osta nyt, maksa myöhemmin
Käytettävissä olevat varat vaihtelevat usein kuukaudesta toiseen ja silloin mahdollisuus maksaa myöhemmin voi tulla tarpeeseen.
Kun teet ostoksesi Resursin kortilla, sinulla on jopa 60 päivää korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Saat laskun ostoa seuraavana kuukautena.
Valitse kuinka haluat maksaa
Mobiilimaksaminen
Haluatko maksaa mobiililla? Voit liittää Resursin Mastercard-pohjaisen luottokorttisi Apple Payhin tai Google Payhin ja hoitaa maksusi turvallisesti, sujuvasti ja lähimaksuna kaikkialla. Mobiilimaksaminen puhelimellasi tai älylaitteellasi antaa sinulle helpon puskurivaran käyttöösi.


Hae osamaksuluottoa etukäteen
Kun haluat sujuvoittaa ostoksiasi yhteistyökumppaniemme luona, voit hakea Resursin osamaksuluottoa jo etukäteen. Luottohakemus on nopea tehdä ja saat luottopäätöksen heti. Päätös takaisinmaksusta on sinun ja teet sen vasta, kun ensimmäinen lasku saapuu ostoa seuraavan kuun puolivälissä. Jos sinulla on kysyttävää, voit aina pyytää apua liikkeen henkilökunnalta.
Yhteistyökumppaniemme tarjoamat luotot
Resurs tekee yhteistyötä useiden suurien liikkeiden ja myymäläketjujen kanssa. Yhteistyö sisältää useita erilaisia maksuratkaisumalleja, joita sinä asiakkaana voit hyödyntää. Alla esimerkkejä yhteistyökumppaneistamme. Kun teet ostoksia yhteistyökumppaniemme liikkeissä, voit valita useista osamaksuvaihtoehdoista tai maksaa kaiken kerralla.
Etkö löydä etsimääsi? Katso yleisimmät kysymykset -osio tai ota yhteyttä puhelimitse, 09 622 4308.







Lataa itsellesi Resursin appi
Resursin apista löydät kaiken asiakkuuteesi ja luottoosi liittyvät tiedot. Apissa voit lisäksi muuttaa esimerkiksi luottokorttisi asetuksia tai päivittää yhteystietosi. Sieltä löydät myös viimeisimmät laskusi ja yleisimmät kysymykset -osion.
iOS

Android

Kysymyksiä Resursin laskusta
Kun laskullasi on kahdet maksutiedot, tarjoamme sinulle mahdollisuutta aktivoida Maksuvakuutus.
Maksuvakuutus on maksullinen lisäpalvelu, joka turvaa luottosi takaisinmaksua, jos jotain odottamatonta tapahtuu. Suosittelemme vakuutuksen ottamista kaikille asiakkaillemme.
Jos haluat aktivoida vakuutuksen, käytä maksutiedoista löytyvää Maksuvakuutusviitettä. Jos et tässä vaiheessa koe tarvitsevasi vakuutusta, jatka takaisinmaksua samoilla maksutiedoilla kuin aiemmin. Halutessasi voit aktivoida Maksuvakuutuksen myöhemminkin.
Jos jokin aiempi suorituksesi ei näy laskullasi, tarkista maksun tiedot. Suoritukset kirjautuvat viitenumeron perusteella. Huomioithan, että kuluvan kuun aikana tehdyt suoritukset näkyvät vasta seuraavan kuun laskulla. Jos huomaat maksutiedoissa virheen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Lähetämme laskun ostokuukautta tai lainan nostokuukautta seuraavassa kuussa ja laskun eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä.
Ensimmäinen lasku toimitetaan postitse kotiin. Jos käytössäsi on Kivra, saat ensimmäisen laskusi suoraan sinne.
Jos et ole saanut laskua, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos olet maksanut viimeisimmän kuukausierän kuluvan kuun puolella ja eräpäivän jälkeen, sitä ei ole huomioitu viimeisimmässä tiliotteessasi. Tässä tilanteessa voit vähentää maksamasi summan tiliotteella mainitusta loppusaldosta ja pienimmästä maksettavasta summasta.
Tarkista, että olet maksanut oikeilla maksutiedoilla. Tarkista saajan tilinumero, viitenumero, summa ja maksupäivä. Suoritukset kirjautuvat normaalisti noin 1 - 3 arkipäivän kuluessa maksamisesta.
Anna virheellisin tiedoin tehdyn maksun tiedot meille sähköpostitse, niin kohdistamme suorituksesi oikein mahdollisimman pian!
Jos sinulla on tililuotto jossakin yhteistyökumppanimme liikkeessä, näet laskultasi valittavissa olevat maksuvaihtoehdot. Maksa haluamasi maksuohjelman mukainen summa ja haluttu maksuohjelma aktivoituu. On tärkeää, että maksu suoritetaan viimeistään eräpäivänä, jotta valittu maksuohjelma pysyy aktiivisena. Jos maksusuoritus tulee myöhässä, noudatetaan yleisiä tiliehtoja korkojen ja kulujen suhteen.
Jos olet maksanut edellisen maksusuorituksen myöhässä, uudella laskullasi näkyy maksettava vähimmäismäärä, joka on maksettava päästäksesi haluamallesi maksuohjelmalle takaisin. Vähimmäismäärä sisältää myös mahdolliset korot ja kulut. Voit vähentää uudelta laskultasi jo maksamasi summan ja maksaa erotuksen viimeistään eräpäivänä.
Laskujemme eräpäivä on aina kuun viimeinen päivä ja maksutiedot pysyvät samana koko laskutuksen ajan. Mikäli sinulla on jotain kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Normaalisti toimitamme tiliotteet kirjeitse kotiosoitteeseen kuukausittain. E-kauppakumppaneidemme tilauksista voit saada ensimmäisen laskun sähköpostiisi maksutavasta riippuen.
Voit halutessasi tarkastella laskusi tietoja sähköisestä online bank -palvelustamme tai Resursin apista. Molempiin voit kirjautua verkkopankkitunnuksillasi.
Viitenumero on pääsääntöisesti sama koko maksuajan. Jos maksuohjelmaan tehdään muutoksia, voi viitenumero muuttua. Viitenumero muuttuu myös, jos haet lainaasi korotusta tai jos sinulla on tililuotto, jonka laskutus tapahtuu kuukausiostoittain.
Huomioithan myös, että jos tarjoamme luotollesi Maksuvakuutusta, saat tarjouksen mukana eri viitenumeron vakuutuksen aktivoimista varten. Valitse tällöin vain toinen viitenumero. Lisätietoa luotostasi saat ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Maksuohjelma valitaan ensimmäisen laskun yhteydessä. Valitse laskun taulukosta maksuohjelma ja maksa sen mukainen summa viimeistään eräpäivänä.
Voit tarkistaa laskusi maaksutiedot online bankista tai Resursin apista.
Tarvittaessa voit pyytää maksutiedot sähköpostitse, jos kyseinen sähköpostiosoitteesi on rekisteröity yhteystietoihisi.
Kirjautumalla sisään online bankiin tai Resursin appiin, näet Resurs Gold -korttisi käytetyn ja käytettävissä olevan luoton määrän.
Jos maksusuoritus myöhästyy tai on liian alhainen, veloitamme kulut yleisten ehtojen mukaan. Seuraavassa laskussasi pyydetään summaa, joka sisältää edellisen kuukauden erän sekä kuluvan kuukauden erän. Jos suoritus ei ole kirjautunut meille 14 päivää eräpäivän jälkeen, lähetämme sinulle kirjallisen maksumuistutuksen, josta veloitamme 5 euron muistutusmaksun. Muistutuksessa mainittua summaa ei tarvitse erikseen maksaa, jos maksusuoritus tehdään aiemmin saapuneen laskun mukaisesti. Muistutusmaksu lisätään velkasaldoon.
Jos ensimmäinen erä maksetaan myöhässä, ei haluttu maksuohjelma käynnisty. Jos uusi lasku ei sisällä haluamaasi ensimmäisen laskun maksuohjelmavaihtoehtoa, on siihen palaaminen kuitenkin mahdollista. Halutessasi muuttaa maksuohjelmaa pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos haluamasi maksuohjelma on valittavissa saamallasi uudella laskulla, voit maksaa toisena eräpäivänä sen mukaisesti.
Jos sinulla on vaikeuksia maksaa kuukausieriäsi, otathan pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Kolmen puuttuvan suorituksen jälkeen irtisanomme tilin ja siirrämme velan perintätoimistolle. Samalla jatkuvien luottojesi käyttöoikeus lakkautetaan ja voit saada maksuhäiriömerkinnän. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli haluat keskustella maksusuunnitelmasta välttääksesi perinnän!