Palautteet ja reklamaatiot

Valitusten käsittely

Resurs Bank arvostaa pankin toimintaa koskevia näkökohtia ja valituksia, sillä ne antavat mahdollisuuden tarttua mahdollisiin ongelmiin, ratkaista ne ja suorittaa ehkäiseviä toimenpiteitä.

Pyydämme sinua asiakkaana kuvaamaan asian mahdollisimman kattavasti niin, että voimme varmistua siitä, mitä asiasi koskee. Jos mahdollista, pyydämme myös lähettämään kysymyksesi kirjallisesti.

  • Kun lähetät valituksen mahdollisimman pian, saat vahvistuksen valituksen vastaanottamisesta.
  • Vastaamme sinulle niin pian kuin mahdollista ja viimeistään kahden viikon kuluessa.
  • Jos emme jostakin syystä voi vastata odotetun käsittelyajan puitteissa, ilmoitamme sinulle syyn sekä sen, milloin voit odottaa meidän vastaavan sinulle.
  • Ennen valituksen käsittelyä keräämme tarvittavat tiedot, jotta voimme tehdä asiassa oikeanlaisen ratkaisun.
  • Ennen käsittelyä tutkimme mahdolliset intressiristiriidat ja työskentelemme poistaaksemme tai rajoittaaksemme niitä.
  • Viestinnässä kanssasi asiakkaana käytämme selkeää ja ymmärrettävää kieltä.

Jos päätös on sinua vastaan, ilmoitamme sinulle syyn päätökseen ja saat halutessasi päätöksen kirjallisesti. Sinulle kerrotaan myös mahdollisuudesta valittaa päätöksestä toiselle taholle tai viranomaiselle.

Muut tahot

Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Yhteystiedot: Kuluttajariitalautakunta PL 306, 00531 Helsinki Puhelin: 010 366 5200

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Asiakas voi myös olla yhteydessä FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvontaan (www.fine.fi), joka neuvoo vakuutus-, pankki- ja arvopaperiasioihin liittyvissä ongelmatilanteissa. Yhteystiedot: Vakuutus- ja rahoitusneuvonta Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki Puhelin: 09 6850 120

Verkko-ostamiseen liittyvissä erimielisyyksissä asiakas voi tehdä valituksen myös EU-komission Verkkovälitteinen riidanratkaisu -sivustolla.

Asiakkaalla on oikeus viedä asiansa edelleen käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Kanteen voi nostaa sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä asiakkaalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka tai siinä käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä Resurs Bankilla on kotipaikka tai sen hallintoa pääasiallisesti hoidetaan.

Yhteydenottolomakkeessa antamiasi henkilötietoja käytetään reklamaatiosi käsittelyyn. Henkilötiedot ovat rekisteröityinä vain asian hoitamiseen tarvittavan ajan. Lisätietoa Resurs Bankin henkilötietojen käsittelystä saat napsauttamalla linkkiä.

Palaute ja reklamaatio:

Sähköposti: reklamaatio@resurs.fi

Posti:

Reklamaatiot

Resurs Bank AB Suomen sivuliike

PL 3900

00002 Helsinki